Legendaarinen maailmanlaajuisesti toimiva ravintola- ja yökerhoketju valitsi yrityksemme kumppanikseen toteuttamaan sekä operoimaan uuden digitaalisen näyteikkunansa loppuvuonna 2015. Ikoninen Hard Rock Cafe ei kaipaa enempää esittelyjä.
Suomen vilkkain kävelykatu
Hard Rock Cafe Helsinki sijaitsee Suomen vilkkaimman kävelykadun varrella, Citykäytävässä, Helsingin ydinkeskustan Stockmannia vastapäätä. Citykäytävän tunnelia pitkin kulkee lähes seitsemän miljoonaa kävelijää vuosittain.
Hard Rock Cafella on käytävän varrella näyteikkuna, joka oli aiemmin lähes käyttämätön. Ravintolapäällikkö päätti ottaa näyteikkunan hyötykäyttöön ja otti yhteyttä meihin. Noin 2m x 2m kokoiseen näyteikkunaan piti saada uutta eloa.
Alusta asti oli selvää, että emme voi kertoa pitkiä tarinoita tai näyttää televisiomainoksia koska ohi kävelevä ihminen ei kerkeä näkemään pitkää viestiä. Terävä resoluutio ei myöskään ollut pääasia. Lisähaaste oli, että näyteikkunan takana on Hard Rock Cafen -fanimyymälän vaatevarasto ja koko ratkaisu piti saada mahtumaan noin 30cm syvään ”laitehuoneeseen”.
Ratkaisuksi valikoitui DiLED A-sarjan P4 LED-näyttö, joka peittää melkein koko ikkunan pinta-alan.
Ulkomainospaikka Citykäytävällä
Tavoite oli ensisijaisesti tuottaa Hard Rock Cafe -ravintolalle lisää näkyvyyttä Citykäytävään. Neuvottelujen edetessä päätimme myös tarjota näkyvyyttä yhteistyössä muille yrityksille, jotka eivät ole Hard Rock Cafen suoria kilpailijoita. Näin näyteikkunasta syntyi Citykäytävän ensimmäinen digitaalinen ulkomainospaikka, josta voi nyt ostaa näkyvyyttä.
Keep it simple stupid!
Citykäytävän varrella olevan näyteikkunan sisällön tuotannossa pätee vanha viisaus - keep it simple stupid! Käytännössä tämä tarkoittaa, että näyteikkunassa kannattaa esittää suuren kokoista tekstiä, lyhyitä sanoja ja suuria mielikuvia herättäviä valokuvia, jotka kiinnittävät huomiota sekä tuottavat vilkaisuja. Tämä periaate pitää viestit yksinkertaisena ja niin selkeinä, että ihminen kerkeää rekisteröimään mainoksen pointin, jopa vilkaisulla.
Jatkuu
Koska Citykäytävän varrella oleva näyteikkuna on omalaatuinen, sen tuomaa näkyvyyttä tullaan testaamaan ja mittaamaan erilaisilla sisällöillä vuoden 2016 aikana.
Kun haluatte näkyä Suomen vilkkaimman kävelykadun asiakasvirroissa ja osallistua kokeilevan digitaalisen näyteikkunan sisältöön, ottakaa yhteyttä ja kysykää lisää. Mainos-sisältö, joka pysäyttää ohi kulkevat ihmiset palkitaan!
Digitalisoi näyteikkuna
Onko teilläkin näyteikkuna vilkkaan risteyksen tai kulkuväylän varrella?
Ota yhteyttä niin kerromme mielellämme lisää kuinka näyteikkunasta tehdään puhutteleva, tuottava mediakanava ja lisämyyntiä takova huomion herättäjä.