top of page
Etsi
  • Marko Ertunc

Suuri led-screen ulos


Suuri led näyttö ulkokäyttöön

Toteutimme Tampereen Työväen Teatterin suuren led-screen näytön ulkokäyttöön syksyllä 2015. Kerromme tässä lisää projektista ja toimitetusta ratkaisusta.

Suuren led-screen näytön hankinnan lähtökohta

Asiakas etsi kokenutta ulkomainosnäytön toimittajaa, joka pystyi toimittamaan luotettavan led-screen näytön ulkokäyttöön rakennuksen julkisivuun avaimet käteen periaatteella.

Digitaalinen ulkonäyttö korvaa banderollit

TTT-teatteri sijaitsee Hämeenpuiston laidalla, joka on vilkkaan autotien varrella. Asiakas oli käyttänyt jo vuosikymmeniä suuria banderolleja rakennuksen julkisivussa pääsisäänkäynnin yläpuolella joilla mainostettiin tulevia näytöksiä muutama kuukausi kerrallaan.

Idea digitaalisesta ulkonäytöstä heräsi asiakkaalle jo vuonna 2013, jolloin keskustelimme ensimmäisen kerran erilaisista mahdollisuuksista. Hintataso ja ulkonäyttötekniikka ei ollut silloin vielä riittävän kustannustehokas vaihtoehto joten idea jätettiin muhimaan.

Vuonna 2015 yrityksellämme oli DiLED® tuotemerkin kanssa tarjolla ulkonäyttö, joka täytti asiakkaan kaikki vaatimukset. Olimme saaneet ulkonäytön kuvanlaadun, eliniän, huoltomenetelmän, rakenteellisen muotoilun ja hinnan sellaiselle tasolle, että asiakkaalla oli järkevää käynnistää hanke uudelleen.

Hyvin suunniteltu led-screen on puoliksi tehty

Tampereen Työnväen Teatterin projektissa led-screen piti kiinnittää tyylikkäästi ja turvallisesti vanhan rakennuksen julkisivuun. Projekti aloitettiin rakennusteknisellä kartoituksella johon osallistui asiakkaan rakennesuunnittelijat sekä arkkitehdit.

Projektijohtajan roolissa vastasimme kaikkien osapuolien yhteistyöstä ja toteutuksen etenemisestä toimitusprosessimme mukaisesti. Led-screen ulkonäyttö toimitettiin ajallaan, ja vaikka toimituksessa esiintyi haasteita, selviydyimme niistä kunnialla. Vastuullisena toimijana kannoimme vastuun toimituksen aikana tulleista haasteista ja huolehdimme, että led-screen saadaan käyttökuntoon suunnitellusti.

Nyt toimimme ulkonäytön teknisenä operaattorina ja vastaamme asiakkaan kumppanina esimerkiksi led

screenin automatisoidusta kirkkaudensäädöstä sekä vikailmoitusjärjestelmän toiminnasta.

Alla lyhyt video toteutuksesta.

Digitaalisen ulkomainonnan ja digital signagen edut

Perinteiset banderollit ja valomainokset ovat kustannustehokkaita välineitä ulkomainontaan kun mainoksen sisältö on pitkään sama. Silloin kun tarvitaan vaihtuvaa sisältöä ja liikkuvaa videokuvaa joka herättää huomiota massan seasta, digitaaliset näytöt (digital signage) ovat tehokkaimpia ulkomainonnan työkaluja.

Tampereen Työväen Teatterin ohjelmistossa on jopa kymmeniä yhtäaikaisia esityksiä useissa eri saleissa. Aikaisemmin banderollilla pystyi mainostamaan vain yhtä esitystä kerrallaan. Nyt toimittamallamme led-screen ulkonäytöllä teatteri pystyy mainostamaan useita näytöksiä. Lisäksi digitaalinen ulkomainos, joka toistaa värit puhtaana ja kuvat kirkkaana, herättää paremmin huomiota.

Ohut edestä huollettava digitaalinen led-screen mainosnäyttö

Tavoitteemme oli toteuttaa nykyaikainen etähallittava digitaalinen led-screen mainosnäyttö, joka istuu klassiseen tiiliverhoiltuun julkisivuun tyylikkäästi ja on mahdollisimman ohut. Mainosnäyttö ei saanut näyttää paksulta ja raskaalta laatikolta seinällä vaan sen piti olla mahdollisimman kevyen näköinen.

Koska mainosnäyttö on asennettu rakennuksen pääsisäänkäynnin yläpuolelle, sen piti olla myös nopeasti huollettavissa. Toimitimme kumppaniemme kanssa led-screenin, joka mahdollistaa yksittäisen vikaantuneen paneelin, virtalähteen tai elektronisen osan vaihtamisen kaikissa sääolosuhteissa, jopa viidessä minuutissa. Näin pystymme varmistamaan, että mahdollisissa vikatilanteissa, korjaus on mahdollista tehdä nopeasti, vaikka sateessa.

Ulkonäytön ROI

Tampereen Työväen Teatterin julkisivun ulkonäytön ROI on laskettu olevan noin kaksi vuotta. Arvio perustuu huomioarvon nousuun, joka johtaa parempaan lipunmyyntiin, näkyvyyteen, kustannussäästöihin kun banderolleja ei tarvitse vaihtaa manuaalisesti sekä mainoksien julkaisun nopeuteen, joka mahdollistaa reaaliaikaisen mainostamisen, kuten erikoistarjouksien esittämisen rajatuksi ajaksi.

Ulkonäyttöjä pitkällä kokemuksella

Dig-it:llä on vuosien kokemus haastavien suurien led näyttöjen kokonaistoteutuksista projektijohtajan roolissa.

DiLED® tuotemerkki

Dig-it lanseerasi vuonna 2013 DiLED® -tuotemerkin, joka on viiden vuoden kehitystyön tuloksena syntynyt Suomalainen led-teknologian ja kokonaisratkaisujen liiketoimintakonsepti.

Tutustu DiLED® -tuotteisiin kotisivuilla www.diled.fi

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä ja kysy lisää, palvelemme mielellämme kun etsit kokenutta led-screen ulkonäyttöjen sekä digital signage -järjestelmien ammattilaista. Kerromme mielellämme lisää TTT-teatterin toimituksen ja valituista menetelmistä.

1 278 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
bottom of page